Poradna Varta Blue Dynamic 12V 52Ah 470A 552 400 047

Autor: | Vloženo: 07.10.2013 000 15:42 | Témata: Poradna Varta Blue Dynamic 12V 52Ah 470A 552 400 047

Je nutne pri nabijeti teto baterie uvolnovat zatky kvuli plynovani?

  • 7. října 2013 - Nejlepší odpověď Autor otázky označil tuto odpověď jako nejlepší.

    Dobrý den, akumulátor žádné zátky nemá.

    • Byla pro vás tato odpověď užitečná?
    • Ano
    • Ne
  • 7. října 2013 - Oficiální zástupce obchodu Autodíly online

    Dobrý den,
    toto je bezúdržbová baterie. To znamená, že nic nedolíváte, nic neuvolňujete, zkrátka ji nijak nepomáháte. Také ji kupujete nabitou. V praxi to znamená, že ji dáte do auta a jedete.

    Zdeněk Kopš, Autodíly-online
    http://www.autodily-online.cz/
    GSM: +420 722 534 802

    • Byla pro vás tato odpověď užitečná?
    • Ano
    • Ne
    • Jan

      7. října 2013 - Jan

      Odpoved trochu mimo misu. Takze v praxi to znamena, ze kdyz se mi vybije tak ji mam vyhodit?


    • Autodíly online

      8. října 2013 - Oficiální zástupce obchodu Autodíly online

      Když se Vám vybije, můžete ji nabít. Ale musíte to udělat včas. Dnešní bezúdržbové baterie jsou projektované přesně na to co jsem napsal a pokud se Vám vybije a necháte ji vybitou několik dní, už ji pravděpodobně nezachráníte. Je to samozřejmě kus od kusu, ale minimálně i krátkým vybitím ji značně zkrátíte životnost.

      Takže v praxi to znamená, že když se Vám vybije, musíte spěchat abyste ji nabil. Když to stihnete, jen baterce zkrátíte životnost. Když to nestihnete, můžete jí vyhodit.

      Dále k nabíjení (abych opět nebyl označen že jsem mimo mísu): myslím skutečně včasné nabití, určitě ale ne rychlé nabití. Proud má být maximálně desetinový v A proti kapacitě baterie v Ah. V praxi pokud má baterie 52Ah, nabíjíme maximálně 5,2A. Dále k napětí - to má být lehce vyšší, než je výstupní. V praxi pokud má baterie 12V, nabíjejte třeba 13V, jako alternátor). Samozřejmě baterii můžete nabíjet i s jinými atributy, určitě tím ale opět neprospějete životnosti baterie.

      Nicméně pokud se bezúdržbová baterie používá tak jak má, může vydržet i 10 let. Takové zkušenosti mají naši zákazníci především s bateriemi Varta, Banner, Bosch, Exide.


    • Battery Import

      8. října 2013 - Oficiální zástupce obchodu Battery Import

      V celku správná odpověď. Jen upřesním/opravím závěr.
      Nabíjecí napětí 13V je málo, pokud byl akumulátor hluboce vybitý (tedy do hloubky např. 50% až 100%) bude potřeba nabíjet nejméně na 15V, raději ještě více, ale kontrolovat teplotu!
      Problematika "oživování" hluboce vybitých baterií je poměrně složitá, takže pokud o tom uživatel nic neví, ať se o to raději nepokouší.
      A druhá věc jsou alternátory. Moderní alternátory mají přednastavený napěťový regulátor mezi 14.2V až 14.8V (nižší např. VW, vyšší napětí např. Ford)
      13V by bylo opět na na dobíjení extrémně málo, navíc u bezúdržbových baterií, které mají mřížky legované vápníkem, stříbrem, atd.
      S ostatním 100% souhlasím! Dobře napsáno.


Tato otázka byla již uzavřena.

Autor otázky byl spokojen s obdrženou odpovědí, proto je otázka uzavřena a nelze na ni dále reagovat. Pokud se chcete zeptat na něco dalšího, položte novou otázku.