Poradna Varta Blue Dynamic 12V 74Ah 680A 574 012 068

Autor: | Vloženo: 31.12.2009 000 00:33 | Témata: Poradna Varta Blue Dynamic 12V 74Ah 680A 574 012 068

Je tam někde otvor pro centrální odplynění

  • OnlineStory.cz

    OnlineStory.cz

    31. prosince 2009

    Není, auotbaterie VARTA BLUE dynamic 74Ah je kompletně bezúdržbová.

    • Byla pro vás tato odpověď užitečná?
    • Ano
    • Ne
  • Battery

    Battery

    5. května 2010

    Odpověď zní, ANO samozřejmě má! Autobaterie VARTA řady Blue Dynamic (ale rovněž Silver a Black Dynamic) mají po jednom otvoru na každé straně. Jsou to otvory, které skutečně slouží jako centrální odvod plynů z baterie. To, že je baterie bezúdržbová nijak nesouvisí s tím zda-li při nabíjení dochází k plynování. Každá olověná baterie při nabíjení takzvaně plynuje. Plny vznikají při chemickém procesu zvaném ELEKTROLÝZA, při kterém se na elektrodách uvolňují molekuly kyslíku a vodíku. Je-li baterie zaplavená, tedy má elektrolyt v kapalném skupenství, pak musí mít otvory pro odvětrávání. U Varta baterií je velmi šikovně vyřešeno, že se ani při naklonění o 90° (např. náhodné nechtěné převržení baterie) nedostane elektrolyt (roztok kyseliny sírové a vody) z útrob akumulátoru. Varta integruje do vrchní časti baterií takzvané labyrintové víko, které úniku kapaliny účinně zabraňuje. Trvale se však na tento systém nelze spoléhat a tak nejen z tohoto důvodu nelze baterie v žádném případě provozovat v jiné poloze. U takzvaných hermeticky uzavřených olověných akumulátorů, které mají elektrolyt vázaný ve skelném rounu (sklolaminátová mikrovlákna), případně u gelových akumulátorů, již klasické odvětrávací otvory nejsou. Tyto baterie však disponují ventily (říká se jim VRLA), které regulují vnitřní tlak v jednotlivých článcích a unikající plyny rekombinují zpět na vodu. A v případě přetlaku ventil propustí plyny vně schránky akumulátoru. Tyto baterie vyrábí rovněž Varta, pod řadovým označením Ultra Dynamic (provedení 70 nebo 95Ah). Varta patří do amerického průmyslové gigantu Johnson Controls, který rovněž vlastní značku Optima. Tyto baterie prosluly především svou výkonností, trvanlivostí a spolehlivostí v extrémních podmínkách. Rovněž fungují na principu článků regulovaných ventily a elektrolyt mají vázaných systémem AGM (Absorbed Glass Mat = volně přeloženo „něco jako“ skelné rouno). A na závěr, olověná baterie, která nemá nijak řešené tzv. odplynování nebo chcete-li odvětrávání, určitě (zatím) neexistuje. Jednoduše proto, že by explodovala při prvním pokusu nabít ji. Budoucnost bude možná patřit Lithiovým startovacím autobateriím, které rozhodně odvětrávání nemají, výhodou je nízká hmotnost, vysoká spolehlivost, trvanlivost, vysoké výkony (startovací proudy), skvělé a rychlé nabíjecí charakteristiky (10x rychleji nabitá nežli klasická olověná autobaterie, tedy místo 10 hodin pouhá hodina)! A nevýhoda? Cena :-) Asi 3x až 4x draží, a rovněž cenově téměř nedostupné nabíječky.

    • Byla pro vás tato odpověď užitečná?
    • Ano (5)
    • Ne

Tato otázka byla již uzavřena, protože na ni nikdo během posledních 90 dnů neodpověděl.

Pokud se chcete zeptat na něco dalšího, položte novou otázku.